Talep ve önerilerinizi bizimle paylaşmak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.
 
 
 
 
 
 
image

HABERLER

H - BÜLTEN NO : 057
Anasayfa / Haberler

H - BÜLTEN NO : 057

Avrupa'da geçen 5 yılda ortalama yüzde 4,4 civarında büyüme kaydeden alüminyum sektörü, Türkiye'de bu yıl yüzde 7'nin üzerinde büyümesini bekleniyor.

Türkiye Alüminyum Sanayicileri Derneği (TALSAD) ile Hannover-Messe Ankiros Fuarcılık tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen ALUEXPO 2017, İstanbul Fuar Merkezinde 5-7 Ekim'de ulusal ve global firmaları İstanbul'da bir araya getirecek.

Türk alüminyum sanayisinin önde gelen üreticilerinin yanı sıra otomotiv, yapı, beyaz eşya, paketleme, savunma, enerji, havacılık ve ulaştırma gibi sektörlere alüminyum ürün sağlayan lider firmaları ağırlayacak fuarda, 77 ülkeden gelecek ziyaretçilerle sektör için önemli ticari anlaşmalara imza atılması bekleniyor.

Fuarda ayrıca sektöre makine ve ekipman üreten, hammadde ve sarf malzemesi tedarik eden yan sanayi firmaları da yer alacak.

"Uluslararası ilgi arttı"

TALSAD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, ALUEXPO 2017'ye ilişkin düzenlenen toplantıda, fuarın her sene bir önceki seneden daha uluslararası bir statü kazandığını belirterek, "Hem ülkemizden hem de dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçi ve katılımcılara, Türkiye'deki kaliteli alüminyum tedariği ve geliştirilen teknolojilerle ilgili bilgi alabilmeleri için önemli bir platform oluşturuyor" dedi.

Fuarın aynı zamanda alüminyum sektöründe kariyer planlayan genç profesyoneller için de fırsatlar sunduğuna değinen Kibar, "ALUEXPO, tüm alüminyum sektörü paydaşlarının teknik bilgi alışverişinde bulunduğu, ticari taleplerini karşıladığı ve Türkiye alüminyum sektörünün dünyaya açılan kapısı olmaya devam edecek. Ülkemizde her yıl artış gösteren üretim ve buna bağlı olarak artan ihracat hacmimiz de ülkemizin Avrupa ile Asya arasında bir bağlantı ve üretim merkezi olmaya yönelik hedefimizde emin adımlarla ilerlediğimizi gösteriyor" şeklinde konuştu.

Yaklaşık 1 milyon 300 bin ton iş hacmi bulunan sektörün ithalatının 2,5 milyar dolar, ihracatının ise 2 milyar dolar seviyesinde olduğunu söyleyen Kibar ayrıca, Avrupa'da 25-30 kilogram olan kişi başına alüminyum tüketiminin Türkiye'de 10-15 kilogram arasında olduğu düşünüldüğünde sektörün büyüme potansiyelinin yüksek olduğuna dikkati çekti.

Avrupa'da geçen 5 yılda ortalama yüzde 4,4 civarında büyüme kaydeden sektörün, Türkiye'de bu yıl yüzde 7'nin üzerinde büyümesini beklediklerini bildiren Kibar, Türk üreticilerin ağırlıklı olarak Avrupa, Orta Doğu, Rusya ve Türki Cumhuriyetler'den oluşan ihraç pazarları radarına bu yıldan itibaren Güney Amerika ve Afrika ülkelerini de aldığını ifade etti. 

"Büyük bir Alman kuruluşu dünya yönetim kurulu toplantısını Türkiye'de yapıyor"

Türkiye'nin Almanya ile yaşadığı sürecin alüminyum sektörüne etkisine ilişkin değerlendirmede bulunan Kibar şu ifadeleri kullandı:

"Almanya en önemli ihraç pazarlarından biri. Aynı zamanda alüminyum makine, donanım ve ham madde tedarik edilen önemli bir ülke. Dolayısıyla iş dünyası kendi aktivitesini siyasi tartışmalardan uzak tutacak şekilde konumlandırmaya çalışıyor. Bayramdan önce Türkiye'deki önemli birkaç ihalede Alman firmalarının konsorsiyum ortağı olarak bulunmasını görmek memnuniyet vericiydi. Önümüzdeki günlerde ülkemizde yatırımları olan çok önemli büyük bir Alman kuruluşu da dünya yönetim kurulu toplantısını Türkiye'de yapıyor. Bazı müşterilerimizde siyasi söylemlerden ötürü birtakım tereddütler oldu. Fakat bizim Türkiye ile ilgili ham madde tedariği veya mal akışında herhangi bir sorun yaşamayacaklarını garanti edecek şekilde programlarımız oluyor."